lördag 15 augusti 2009

Jämlikhet (mellan män och kvinnor)

Detta börbaskade ord.

Detta fantastiska ord.

Detta ord...

...som betyder så mycket...och så olika...för olika människor.

Jämlikhet...så belastat....så att människor slutar lyssna på varandra när man använder det. Så många lager som måste plöjas igenom för att man ska kunna nå betydelsen...i sig själv.

Jävla feminist...

Jävla mansgris...

Vi ska alla vara likadana...

Jag vill vara kvinna och därför har jag rätt att förstora mina bröst...

Jag vill vara man, och mannen har i alla tider varit starkare än kvinnan...

Men hallå!!!

Vad är det som händer...?

Vart tog du vägen? Vart tog jag vägen? Vart tog vi vägen? Vart tog integriteten vägen....och vart tog samarbetet vägen?

Vi är väl jämlika när vi ser varandra och respekterar varandra för dom vi är? Är det inte en självklarhet att det ska vara så?

2 kommentarer:

  1. Ojämlikheten ligger oftast hos den som kritiserar. Den som ser det som nödvändigt att kommentera all slags 'ojämlikhet' som han/hon ser - det är ju DEN personen som lever med ojämlikhetens glasögon på näsan! Det är ju den personen som tänker i termer av ojämlikhet.

    De som klagar på att Herr Gårman är en man - det är ju DE som gör det till en stor grej att han är MAN. Annars kunde man ju bara se bilden som en människa.

    SvaraRadera
  2. Så kan det nog vara...i alla fall om man kan ta sig till en personlig styrka där man låter andras projektioner rinna av!

    SvaraRadera